close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חברים בקופה ומרגישים מבולבלים? מה באמת מכסה הביטוח?

מערכת שורשכה אלול, תשעה09/09/2015

אז מה כולל ביטוח הבריאות שלכם ומה הוא מכסה?

תגיות:

פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו מבולבלים מרוב סוגי

ביטוחים שונים. דבר זה תקף גם לגבי ביטוחי בריאות שמוצעים לנו על ידי קופות החולים ועל ידי חברות הביטוח השונות. במאמר זה נסביר מה ניתן לכם על ידי ביטוח הבריאות של קופת חולים ומה כלול בביטוחי הבריאות המוצעים לכם על ידי חברות הביטוח הפרטיות.

בודקים את הדברים

ביטוחי הבריאות הפרטיים מציינים שהם מספקים למבוטח כיסויים אותם קופות החולים אינן מציעות לו במסגרת הביטוח המשלים. כאן חשוב מאוד לבדוק את העניין ובהתאם להגיע למסקנה בעצמכם. חשוב לא להסתמך אך ורק על אנשי מכירות וסוכני ביטוח אלא לשבת ולהשוות בין השירותים השונים. דבר חשוב נוסף עליו יש לתת את הדעת הוא כפל ביטוחים. פעמים רבות אנשים אינם בודקים מה מכסה הביטוח ומגלים מהר מאוד שיש להם כפל ביטוחים. פוליסת ביטוח הבריאות הפרטי צריכה לספק את כל אותם כיסויים שאינם ניתנים לכם על ידי קופות החולים. המטרה של פוליסה זו היא לא ליצור כפל ביטוחים/כיסויים/תשלומים אלא לספק לכם הגנה מושלמת וכוללת שתשרת אתכם במקרה של חס וחלילה בעיה בריאותית.

בריאות בישראל של שנת 2015

  • ביטוח בריאות ממלכתי- מוצע לכל תושב ישראלי ומאוגד בחוק. במסגרת ביטוח זה כל אזרח ישראל יהנה מביטוח בסיסי שכולל ביקורים אצל רופא משפחה ורופאים מומחים, רפואת חירום, ניתוחים, גריאטריה, רפואה ראשונית, בדיקות מעבדה וסל תרופות. כל אלו הם חלק ממסגרת החוק וחלק מהשירותים מחייבים השתתפות עצמית.
  • ביטוח משלים- כאן הכוונה היא אל אותם ביטוחים משלימים שמוצעים במסגרת קופת החולים אליה אתם משתייכים. המטרה של ביטוחים אלו היא לשפר את הכיסויים הקיימים ולספק לכם הגנה מקיפה יותר של שירותים בריאותיים שונים. ביטוח משלים מספק שירותים רפואיים נוספים, הוא מעבה את המעטפת של הסל הבסיסי, אך עדיין הוא לא תמיד כולל את כל התרופות, טיפולים חדשניים ועוד.
  • ביטוחי פרטי- נועד לספק לכם את כל אותם כיסויים שאינם קיימים בביטוח הממלכתי ובביטוח המשלים. בנוסף, במסגרת ביטוח פרטי כלולים פעמים רבות טיפולים רפואיים חדשניים וניתוחים על ידי מנתחים בעלי שם. ביטוחים אלו מספקים מענה לניתוחים מורכבים בחו"ל ופעמים רבות הם מצליחים לקצר את התור אליהם.

הבעיה היא שפעמים רבות אנשים מחליטים על ביטוח משלים ועל ביטוח פרטי ומשום שהם אינם מבינים מה נכלל במסגרת כל ביטוח הם מוצאים את עצמם במצב של כפל ביטוחים.

לסיכום, הביטוח בקופה מכסה את הבסיס הנכלל במסגרת החוק. שאר הביטוחים מציעים שירותים רפואיים דומים ושירותים רפואיים נוספים ברמת איכות שונה. חשוב לדעת שכל הכיסויים המוצעים במסגרת קופת חולים יכולים להשתנות וזאת בהתאם להחלטת קופת החולים, שכן מדובר על תקנון. לגבי פוליסת ביטוח בריאות פרטית, מדובר על חוזה שאינו יכול להשתנות אלא אם שני הצדדים מעוניינים לשנות בו דברים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה